Autor |
Wiadomość |
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Chyba pozycja gaźników nie będzie miała znaczenia.Podobnie jak jest w sytuacji kiedy są ustawione w poziomie i w pionie,do kadłuba silnika.
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:20, 06 Mar 2010 |
|
|
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Z tego co wiem wszyscy, w tym oem, montuja jak na zdjeciu Benka. kierunek uchylenia przy pompowaniu gazem moze miec znaczenie. Montowanie w innych plaszczyznach nie ma znaczenia do poki motylki otwieraja sie w odpowiednia strone. Moze ktos ma jeszcze jakies info?
Piekne te gazniczki i "fajka" Bedzie dobry zestaw, tylko dobrze zlozyc i zestroic. Sama slodycz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Muniek dnia Nie 20:36, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 20:34, 07 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Muniek przypatrz się dobrze(nie sugeruj się mocowaniem linki) na moim zdjęciu gażniki są własnie odwrócone o 180 st. Powinny być pompami na zewnątrz a membranami do cylindra. Kolektor ssący Boyesen ma własnie takie mocowanie linki natomiast ten co mam R&D ma takie jak na moim zdjeciu.
Muniek jak będziesz pisał na PWC to zapytaj jeszcze ile mają być wykręcone na początek reg. hi,lo.Zapytaj też może o kierunek otwarcia przepustnic Billa O'Neala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:43, 07 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Benek z zasady startujesz z 1 lub 1/1/2 odkrecenia dla HI i LO. Pozniej odpowiednio zmniejszasz lub zwiekszasz.
Procedura jest niezbyt trudna (jezeli masz juz dobre dysze, sprezynki, etc). Zmiejszasz LO az rekcja na gaz i dzwiek sa "czyste i mocne". HI - najlpiej mierzyc jak wysoko wkreca sie silnik (V-max) lub najlpeije OBR/min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:47, 08 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Muniek nie do końca masz racje bo przy niektórych konfiguracjach masz całkiem zakręcone reg! A strojenie to nie jest też taka prosta sprawa jak to opisujesz (w/g twojego opisu można stroić bez urazy komarka) np. mi strojenie zajmuje bardzo dużo czasu i nigdy nie jestem pewien czy to już ok czy jak jeszcze troche zejde w dół czy tłok nie "jęknie"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benek dnia Pon 17:32, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Pon 17:25, 08 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Na wodzie z obciazeniem to jedyna metoda, chyba ze masz radar + obrotomierz i mozesz weryfikowac dokladnie predkosci.
LO ma byc jak najbardziej "ubogie" - najlepsza rekacja na gaz. HI musi byc tak wystrojone żeby nie zatrzec silnika na max rpm (ktore i tak powinny byc utrzymywane na 1-2 sek max)
Mowie tutaj oczywiscei o sytuacji gdy dysze, sprezynki i igla sa juz dobrane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:18, 11 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Oczywiscie stroi sie po 1/4 obr pozniej nawet 1/16
Inaczej zestrojenie na docieranie (bogato) inaczej na plywanie racingowe, inaczej gdy sie bawisz gazem (pulsacja)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 13:21, 11 Mar 2010 |
|
|
Stvoreq
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo/Warszawa
|
|
|
|
Muniek, zauważ że Benek robi na dwóch gaźnikach, także będzie mógł polatać sobie długie proste, bo Ty piszesz o opcji z jednym gaźnikiem i wtedy rzeczywiście nie można trzymać zamkniętej klamki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:51, 11 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
heheh... nono to co dopiero miec 3 wtedy juz nie plywa a lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:18, 11 Mar 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Witam
Przy tak dużej średnicy gaźników,może się okazać że LO i HI,musi być powykręcane nie o 1/4 a np.o 3 obroty. Bardzo duże ma znaczenie średnica dyszy głównej. Wszystko wychodzi w "praniu" dopiero na wodzie. Chodzi o jedno żeby,o ile dobrze pamiętam 15;1,dobrać odpowiedni stosunek paliwa do powietrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 15:58, 11 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
| | Oczywiscie stroi sie po 1/4 obr pozniej nawet 1/16
Inaczej zestrojenie na docieranie (bogato) inaczej na plywanie racingowe, inaczej gdy sie bawisz gazem (pulsacja) |
Marek, jezeli chodzi ci ze napisalem to co w/w to nie o to chodzilo. Mowie ze stroi sie po b.malych zakresach np. 1/4 lub 1/16 obr.
Benek, apropos tego strojenia jeszcze, chodzi o to ze jezeli masz juz mniej wiecej dobrany zestaw (dysze, igla, sprezynka, etc) - najlepiej od producenta to masz b. dobry start jezeli chodzi o strojenie. Mialem na mysli ze procedura strojenia jezeli masz juz baze nie jest b.skomplikowana .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 19:34, 11 Mar 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Muniek sorry źle przeczytałem,masz racje. Ciekawe czy Benek przed czyszczeniem,z ciekawości sprawdził ustawienia gaźników? Bo po umyciu,może miałby jakąś bazę wyjściową?
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:00, 12 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Najpierw się godzinę przyglądałem a potem wszystko spisałem ,ale to i tak lipa bo były grzebane (mam na myśli reg) w środku było tak gł.2,5 100hi,120lo,spr.chyba 95gr(reg pierwszy hi 1i1/8 lo 2i5/8 drugi hi 1i 1/8 lo 5/8,dysza na powrocie paliwa 1,75
Mam zamiar zacząc tak gł 2,5 spr.115gr,pop offf 19-20psi, lo 135 hi 150, może jakieś inne sugestie?
mam jeszcze nie dokońca rozkminiony temat zrozumienia ustawień msd tl
zaczne tak kąt statyczny 26 st, retard begin speed 5000 rpm, max speed rev limit 8500 rpm, końcowy kąt 12 st (czyli całkowity kąt przyspieszenia o 14st) albo statyczny 29, retard begin 5000, rev limit 8250, końcowy 12 st (całkowite przyspieszenie 17 st)
nie rozumiem tylko przełączników " HOLESHOT REV LIMIT"
jutro wkleje zdjęcia pomalowanej budy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benek dnia Sob 0:00, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Pią 21:58, 12 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Jeszcze przed polerem
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:25, 13 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
| | Najpierw się godzinę przyglądałem a potem wszystko spisałem ,ale to i tak lipa bo były grzebane (mam na myśli reg) w środku było tak gł.2,5 100hi,120lo,spr.chyba 95gr(reg pierwszy hi 1i1/8 lo 2i5/8 drugi hi 1i 1/8 lo 5/8,dysza na powrocie paliwa 1,75
Mam zamiar zacząc tak gł 2,5 spr.115gr,pop offf 19-20psi, lo 135 hi 150, może jakieś inne sugestie?
mam jeszcze nie dokońca rozkminiony temat zrozumienia ustawień msd tl
zaczne tak kąt statyczny 26 st, retard begin speed 5000 rpm, max speed rev limit 8500 rpm, końcowy kąt 12 st (czyli całkowity kąt przyspieszenia o 14st) albo statyczny 29, retard begin 5000, rev limit 8250, końcowy 12 st (całkowite przyspieszenie 17 st)
nie rozumiem tylko przełączników " HOLESHOT REV LIMIT"
jutro wkleje zdjęcia pomalowanej budy |
Holeshot rev limiter to taka funkcja - dajesz gaz na fulla silnik utrzymuje chyba 3 tys obr. Odpuszczasz guzik (dodatkowy) i skuter odrazu wchodzi na max rpm i dlatujesz z plazy (tylko racing - gdzie ludzie Ci trzymaja skuter). Co do TL mysle z Witcar mogłby pomoc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:56, 15 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Benek, skuter wyglada slicznie.
Ten nos tez dobrze wyszedl... skuter powinien dobrze plywac, tyl tez dobrze podciety. Podoba mi sie BARDZO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:59, 15 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Z tym holeshotem to masz racje już wstawiłem go (zamieniłem) z przełącznikiem czerwonym gaszenia a do gaszenia mam tylko zrywkę tylko jakie rpm najlepiej ustawić reg jest od 3000 do 6750 co 250rpm
no i w koncu na ostro wziołem się za silnik zawory v-force3 od kawasaki przerobiłem pod kolektor jamy
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
a to wstępne dłubanie dołu
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 1:15, 19 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Nie jestem pewien po co CI ten przycisk ??
CO do zrywki to bedzie Ci przeszkadzala (szczegolnie przy trickach na masce skutera), powinna byc wpieta na stale a skuter tak wyregulowany ze bedzie zataczal kola gdy z niego spadniesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:35, 19 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Rozmawiałem z piotrowskim z poznania i mówił że się przydaje nie wiem do czego ale zobaczymy najwyżej nie będę używał.A zrywkę będę i tak miał bez "sznurka'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 16:34, 19 Mar 2010 |
|
|
Stvoreq
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo/Warszawa
|
|
|
|
On to się zna na fristajlu...
Kupił skuter za paredziesiąt tys. złotych, a nie potrafi zrobić więcej rzeczy niż 60% pływających na seryjnych maszynach. Miałem okazję rozmawiać z nim w Pradze i nie zrobił na mnie dobrego wrażenia :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:47, 19 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Macie rację ,zacząłem sie bardziej nad tym zastanawiać (nad sensem użycia przycisku holeshot ) i doszedłem do wniosku że nawet w race nie zabardzo ma on zastosowanie .Jedyne jakie nasówa mi się na myśl to jest
1) tak że przy bardzo długich prostych gdzie pod koniec prostej tłok zaczyna puchnąc i jest potrzeba przylania silnika(schłodzenia) wtedy na pełnej manecie " strzelasz" palcem po przełączniku (doczytałem przy zwarciu z masą ogranicza obroty do np.3000rpm)
2) lub pożyczasz skuter do popływania a nie chcesz żeby ci go zajechali to przy silniku masz stały przełącznik i ograniczasz delikwentowi obr. np do 5500rpm.
Więcej pomysłów nie mam jest jeszcze niewiadoma czy limiter ogranicza obroty wtedy silnik wkręca się tylko do.... czy odcina i silnik wkręca się i opada z obr. przez cały czas
jak się mylę to poprawcie mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 7:50, 20 Mar 2010 |
|
|
alfmatic
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pęcice Małę/Warszawa
|
|
|
|
Cześć wszystkim.
Benek holeshot tylko do race.
Katapulta przy starcie i to albo gdy cię ktoś trzyma albo gdzy masz start lotny.
Do freestyle'u pozostaw nie aktywny.
Zrywka nie potrzebna.
Sprzęt po stracie jeźdźca ma pływać w koło, tylko musi zawsze zchodzić ładnie z obrotow na minimum.
Widze że maszynka nabiera kształtu i koloru. Gratulacje
To będzie napewno jeden z najlepiej zrobionych freestyle w kraju o ile nie nr 1.
Wszystko przemyślane. Mam nadnieje że z chrakterystyką momentu obrotowego poszedłeś w dobrą strone bo to ponoć trudna sprawa by nie zrobić race a jednocześnie podstawowa.
Ze sportowym pozdrowieniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:54, 20 Mar 2010 |
|
|
Stvoreq
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo/Warszawa
|
|
|
|
Benek, starty skuterów wodnych wyglądają tak:
1) Sędzia podnosi flagę
2) Skutery zostają włączone i kierowca wraz z trzymaczem starają się nie puścić skutera, bo falstart
3) Kierowca skutera trzyma tak wysokie obroty na ile dadzą radę utrzymać żeby nie było falstartu
(Tutaj przydaje się ten holeshot, chodź ja dopiero tutaj się dowiedziałem o istnieniu. Poza tym łatwiej jest jak obroty już same się będą utrzymywały dopóki nie puścisz przycisku, niż ustawiać je palcem na manetce)
4) Sędzia opuszcza flagę i wtedy klamka zamknięta i poszli oczywiście trzymacz zostaje przy brzegu
5) Start wygrywa ten który najszybciej zareaguje na opadnięcie flagi, ale jeżeli wszyscy zareagują tak samo szybko to ten który miał najwyższe obroty przed startem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 12:53, 21 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Witaj alfmatic, długo cię nie było
dzięki wszystkim za info ,czy jeszcze w jakis innych sytuacjach używa się holeshota czy tylko do startu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 0:34, 22 Mar 2010 |
|
|
alfmatic
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pęcice Małę/Warszawa
|
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to tylko do startu.
Na załączonym odcina ci zapłon przy określonej liczbie obrotów.
Z tego co piszą to przy stracie trzymanym można zyskoć do 0,6 sek a przy starcie lotnym nawet do 1 sek na pierwszych 100m
czyli jeśli ty masz a inni nie to płyniesz po płaskim
jeśli inni mają a ty nie to masz kartoflisko
generalnie przy freestyle nie stosowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:15, 22 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Alfamtic, jak tam Twoje postępy? Obudziles sie juz z zimowego snu? Poznalem Twojego kumpla niedawno - z Twoich okolic..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:08, 22 Mar 2010 |
|
|
alfmatic
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pęcice Małę/Warszawa
|
|
|
|
Czekam aż temperatura podskoczy do laminatowalnej - mam nie ogrzewany garaż
Graty mam wszystkie poza gaźnikiem ale już leci.
zastanawiam się tylko czy wstawiać atomizer do gaźnika czy nie mam wiele sprzecznych opinii
ciekawe o kim mówisz - świat jest mały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:19, 22 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Co do atomizerow mam ten sam problem - nie wiem.. co o nich slyszales?
Kolega nazywa sie Pawel, jest radca prawnym...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:10, 22 Mar 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Maszynka prawie skończona niedługo wkleje zdjęcia ,motam się tylko z cylindrem bo nie wiem czy dobrze zrobiłem że kazałem zrobić gładki szlif (nie w jodełke) i nie wiem czynie za ciasno spasowałem cylinder z karterami .Dałem między tuleją a karterem 0,1mm na strone, pozatym wszystko idealnie spasowane cylinder z kołkami wchodzi jak po maśle w kartery ale czy to aby nie za mało .Dzis z ciekawości rozebrałem yamahe 1200pv i tam jest prawie 3mm!!! na średnicy, co prawda to aluminiak. boje się na samym końcy coś spiepszyć, byłem dziś nawet w tej sprawie u żużlowców w Falubazie ale oni też nie zabardzo świecą dwusówy.
Muniek kupiłeś mi to nozzle?Zadzwoń bo w dzień nie mam dostępu do neta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:48, 07 Kwi 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Benek, Twoja dysza zamówiona i zaplacona - powinna byc pewnie w poniedzialek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 7:54, 08 Kwi 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Zawsze jest lepiej gdy jest "jodełka",zwłaszcza w czasie docieranie,ma na czym się trzymać film olejowy.Ale jak już masz na gładko,to też nic nie powinno się stać.Cylinder Nikasilowany jest czasami gładki jak lustro,i nic się nie dzieje.Luz 0,10mm wystarczy,ale zwróć uwagę na luz dolnej krawędzi cylindra i skrzyni korbowej.
Pozdrawiam
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 7:55, 08 Kwi 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Co do szlifu (honowania) to ja zawsze kestem za "jodełką" - wydaje mi sie ze film olejowy lepiej utrzyma sie na czyms takim. Chodzi przedewszystkim o ilosc ciepla ktore ten zestaw wytwarza - musi byc smarowanie na maxxa wszedzie!! (nawet mozna powiekszac seryjne doplywy oleju do poszczegolnych czesci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 7:57, 08 Kwi 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Luz na tłoku dałem 12 setek, a co do luzu tuleja skrzynia korbowa to macie racje jest za ciasno ,dzwoniłem nawet do Witcaru żeby się upewnić i faktycznie Witek potwierdził min. 1mm na strone,tak że jutro znowu na frezarke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:08, 08 Kwi 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Luz na tłokach OK,ale ni w ząb nie nie pojmuje,czemu ma służyć tak duży luz między cylindrem a obudową?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:08, 09 Kwi 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Zeby bylo jasne: rozumiem ze mowimy o luzie pomiedzy TULEJA a odlewem cylindra? Gdzie jest ten luz? Spod cylindra? Jakby bylo 3mm to by tuleje "wypadly" chyba z cylindra?? Czy ja dobrze rozumuje?
A co do luzu to chodzi o to ze tuleja sie nagrzewa i rozpreza... tylko tak moge to zrozumiec...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:39, 09 Kwi 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Muniek
Czy chodzi Ci o luz,a właściwe wcisk,pomiędzy tuleją cylindra i cylindrem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:51, 09 Kwi 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
No wlasnie chyba o to mi chodzi? sam nei wiem to benek ma jakies luzy duze i male
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:23, 09 Kwi 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Tuleja powinna być wciśnięta na 0,08-0,1mm.Na obwodzie,nie na stronę.
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:39, 09 Kwi 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Marek pisze poprawnie luz tuleja -cylinder 0,08-0,1 mm w minusie(wcisk) ,a mi chodzi o luz pomiędzy tuleją (na dole tzw. spudnica) a karterem (blokiem silnika)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benek dnia Pią 15:54, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 15:53, 09 Kwi 2010 |
|
|
Marcin
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. oraz Bałtyk
|
|
|
|
powiedzcie mi na jakiej zasadzie działa ta turbina jeżeli jest stała?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin dnia Czw 21:57, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 21:53, 29 Kwi 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Marcin.. jaka turbina jest stala o co chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 8:49, 30 Kwi 2010 |
|
|
Marcin
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. oraz Bałtyk
|
|
|
|
| | Marcin.. jaka turbina jest stala o co chodzi? |
no ta poniżej co kolega pisze na pierwszej stronie tego postu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:11, 30 Kwi 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Juz chyba rozumiem... te lopatki sa STALE w kazdej turbinie (pedniku strugowodnym).... cisnienie jest tworzone przez srube napedowa, ktora kompresuje wode pomiedzy sruba a dysza wylotowa... lopatki tworza charakterystyke cisnienia i reguluja szybkosc przeplywu... co wplywa na tzw. hookup czyli "klejenie" turbiny do wody - jak szybko moc z silnka zostanie przelozona na odrzut...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:42, 30 Kwi 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Skuter już po testach i po silniku jutro wkleje zdjecia (synek wżucił mi jak składałem silnik nożyk do tapet i przykleił się do wału)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:10, 03 Maj 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Ale jak to 'PO SILNIKU" ?? Rozlecial sie???!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 19:17, 03 Maj 2010 |
|
|
Stvoreq
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo/Warszawa
|
|
|
|
Bo pewnie była dziurka i chciał sprawdzić jak szeroka jest, także to Twoja wina, jakbyś zrobił tak jak należy dziurki by nie było to i testy szczelności prowadzone przez wykwalifikowanego testera były by pozytywne.
Dobrze że przeczytałem niusa, bo miałem jutro dzwonić, a tak to poczekam aż "wkurwienie" przejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:09, 03 Maj 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
nożyk był przyklejony do scianki wału tak że nie było go widać
to było jeszcze przed rozsypką
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
,ale temat już ogarnięty, tuleja naprawiona ,głowica robi się a tłok leci ze stanów, 5-6 czerwiec mam zamiar pływać nim na kursie freestyle w niemczech
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benek dnia Śro 0:17, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Śro 0:13, 12 Maj 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Z Marc Sickerlingiem ? (aka. Sharkiem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:50, 12 Maj 2010 |
|
|
benek
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Gora
|
|
|
|
Tak dokładnie kurs trwa 2 dni i jak wczoraj z nim rozmawiałem to jest tylko jeszcze jedno miejsce (max uczestników 15 osób), będziemy tam razem z Piotrem P. z Poznania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 12:56, 12 Maj 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Benek,
gadam na temat tego zestawu silnikowego dla Ciebie (ok 1000cc lub wiecej) od DASA. Zobaczymy za pare dni bede mial jakies konkrety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 8:57, 19 Maj 2010 |
|
|
|