Forum www.4aces.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Hand Made Freestyle by Benek 2010
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.4aces.fora.pl Strona Główna » Skutery w budowie / Builds Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Hand Made Freestyle by Benek 2010
Autor Wiadomość
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Chyba pozycja gaźników nie będzie miała znaczenia.Podobnie jak jest w sytuacji kiedy są ustawione w poziomie i w pionie,do kadłuba silnika.
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:20, 06 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Z tego co wiem wszyscy, w tym oem, montuja jak na zdjeciu Benka. kierunek uchylenia przy pompowaniu gazem moze miec znaczenie. Montowanie w innych plaszczyznach nie ma znaczenia do poki motylki otwieraja sie w odpowiednia strone. Moze ktos ma jeszcze jakies info?

Piekne te gazniczki i "fajka" Smile Bedzie dobry zestaw, tylko dobrze zlozyc i zestroic. Sama slodycz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Muniek dnia Nie 20:36, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 20:34, 07 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Muniek przypatrz się dobrze(nie sugeruj się mocowaniem linki) na moim zdjęciu gażniki są własnie odwrócone o 180 st. Powinny być pompami na zewnątrz a membranami do cylindra. Kolektor ssący Boyesen ma własnie takie mocowanie linki natomiast ten co mam R&D ma takie jak na moim zdjeciu.

Muniek jak będziesz pisał na PWC to zapytaj jeszcze ile mają być wykręcone na początek reg. hi,lo.Zapytaj też może o kierunek otwarcia przepustnic Billa O'Neala.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:43, 07 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Benek z zasady startujesz z 1 lub 1/1/2 odkrecenia dla HI i LO. Pozniej odpowiednio zmniejszasz lub zwiekszasz.

Procedura jest niezbyt trudna (jezeli masz juz dobre dysze, sprezynki, etc). Zmiejszasz LO az rekcja na gaz i dzwiek sa "czyste i mocne". HI - najlpiej mierzyc jak wysoko wkreca sie silnik (V-max) lub najlpeije OBR/min.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:47, 08 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Muniek nie do końca masz racje bo przy niektórych konfiguracjach masz całkiem zakręcone reg! A strojenie to nie jest też taka prosta sprawa jak to opisujesz (w/g twojego opisu można stroić bez urazy komarka) np. mi strojenie zajmuje bardzo dużo czasu i nigdy nie jestem pewien czy to już ok czy jak jeszcze troche zejde w dół czy tłok nie "jęknie"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benek dnia Pon 17:32, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Pon 17:25, 08 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Na wodzie z obciazeniem to jedyna metoda, chyba ze masz radar + obrotomierz i mozesz weryfikowac dokladnie predkosci.

LO ma byc jak najbardziej "ubogie" - najlepsza rekacja na gaz. HI musi byc tak wystrojone żeby nie zatrzec silnika na max rpm (ktore i tak powinny byc utrzymywane na 1-2 sek max)

Mowie tutaj oczywiscei o sytuacji gdy dysze, sprezynki i igla sa juz dobrane.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:18, 11 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Oczywiscie stroi sie po 1/4 obr pozniej nawet 1/16

Inaczej zestrojenie na docieranie (bogato) inaczej na plywanie racingowe, inaczej gdy sie bawisz gazem (pulsacja)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:21, 11 Mar 2010 Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo/Warszawa

Post
Muniek, zauważ że Benek robi na dwóch gaźnikach, także będzie mógł polatać sobie długie proste, bo Ty piszesz o opcji z jednym gaźnikiem i wtedy rzeczywiście nie można trzymać zamkniętej klamki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:51, 11 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
heheh... nono to co dopiero miec 3 Smile wtedy juz nie plywa a lata Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:18, 11 Mar 2010 Zobacz profil autora
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Witam
Przy tak dużej średnicy gaźników,może się okazać że LO i HI,musi być powykręcane nie o 1/4 a np.o 3 obroty. Bardzo duże ma znaczenie średnica dyszy głównej. Wszystko wychodzi w "praniu" dopiero na wodzie. Chodzi o jedno żeby,o ile dobrze pamiętam 15;1,dobrać odpowiedni stosunek paliwa do powietrza


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:58, 11 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Muniek napisał:
Oczywiscie stroi sie po 1/4 obr pozniej nawet 1/16

Inaczej zestrojenie na docieranie (bogato) inaczej na plywanie racingowe, inaczej gdy sie bawisz gazem (pulsacja)


Marek, jezeli chodzi ci ze napisalem to co w/w to nie o to chodzilo. Mowie ze stroi sie po b.malych zakresach np. 1/4 lub 1/16 obr.

Benek, apropos tego strojenia jeszcze, chodzi o to ze jezeli masz juz mniej wiecej dobrany zestaw (dysze, igla, sprezynka, etc) - najlepiej od producenta to masz b. dobry start jezeli chodzi o strojenie. Mialem na mysli ze procedura strojenia jezeli masz juz baze nie jest b.skomplikowana .

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:34, 11 Mar 2010 Zobacz profil autora
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Muniek sorry źle przeczytałem,masz racje. Ciekawe czy Benek przed czyszczeniem,z ciekawości sprawdził ustawienia gaźników? Bo po umyciu,może miałby jakąś bazę wyjściową?
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:00, 12 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Najpierw się godzinę przyglądałem a potem wszystko spisałem ,ale to i tak lipa bo były grzebane (mam na myśli reg) w środku było tak gł.2,5 100hi,120lo,spr.chyba 95gr(reg pierwszy hi 1i1/8 lo 2i5/8 drugi hi 1i 1/8 lo 5/8,dysza na powrocie paliwa 1,75
Mam zamiar zacząc tak gł 2,5 spr.115gr,pop offf 19-20psi, lo 135 hi 150, może jakieś inne sugestie?

mam jeszcze nie dokońca rozkminiony temat zrozumienia ustawień msd tl
zaczne tak kąt statyczny 26 st, retard begin speed 5000 rpm, max speed rev limit 8500 rpm, końcowy kąt 12 st (czyli całkowity kąt przyspieszenia o 14st) albo statyczny 29, retard begin 5000, rev limit 8250, końcowy 12 st (całkowite przyspieszenie 17 st)
nie rozumiem tylko przełączników " HOLESHOT REV LIMIT"
jutro wkleje zdjęcia pomalowanej budy Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benek dnia Sob 0:00, 13 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Pią 21:58, 12 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Jeszcze przed polerem
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:25, 13 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
benek napisał:
Najpierw się godzinę przyglądałem a potem wszystko spisałem ,ale to i tak lipa bo były grzebane (mam na myśli reg) w środku było tak gł.2,5 100hi,120lo,spr.chyba 95gr(reg pierwszy hi 1i1/8 lo 2i5/8 drugi hi 1i 1/8 lo 5/8,dysza na powrocie paliwa 1,75
Mam zamiar zacząc tak gł 2,5 spr.115gr,pop offf 19-20psi, lo 135 hi 150, może jakieś inne sugestie?

mam jeszcze nie dokońca rozkminiony temat zrozumienia ustawień msd tl
zaczne tak kąt statyczny 26 st, retard begin speed 5000 rpm, max speed rev limit 8500 rpm, końcowy kąt 12 st (czyli całkowity kąt przyspieszenia o 14st) albo statyczny 29, retard begin 5000, rev limit 8250, końcowy 12 st (całkowite przyspieszenie 17 st)
nie rozumiem tylko przełączników " HOLESHOT REV LIMIT"
jutro wkleje zdjęcia pomalowanej budy Question


Holeshot rev limiter to taka funkcja - dajesz gaz na fulla silnik utrzymuje chyba 3 tys obr. Odpuszczasz guzik (dodatkowy) i skuter odrazu wchodzi na max rpm i dlatujesz z plazy (tylko racing - gdzie ludzie Ci trzymaja skuter). Co do TL mysle z Witcar mogłby pomoc...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:56, 15 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Benek, skuter wyglada slicznie.

Ten nos tez dobrze wyszedl... skuter powinien dobrze plywac, tyl tez dobrze podciety. Podoba mi sie Smile BARDZO Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:59, 15 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Z tym holeshotem to masz racje już wstawiłem go (zamieniłem) z przełącznikiem czerwonym gaszenia a do gaszenia mam tylko zrywkę tylko jakie rpm najlepiej ustawić reg jest od 3000 do 6750 co 250rpm
no i w koncu na ostro wziołem się za silnik zawory v-force3 od kawasaki przerobiłem pod kolektor jamy
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


a to wstępne dłubanie dołu
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 1:15, 19 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Nie jestem pewien po co CI ten przycisk ??

CO do zrywki to bedzie Ci przeszkadzala (szczegolnie przy trickach na masce skutera), powinna byc wpieta na stale a skuter tak wyregulowany ze bedzie zataczal kola gdy z niego spadniesz.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:35, 19 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Rozmawiałem z piotrowskim z poznania i mówił że się przydaje nie wiem do czego ale zobaczymy najwyżej nie będę używał.A zrywkę będę i tak miał bez "sznurka'


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:34, 19 Mar 2010 Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo/Warszawa

Post
On to się zna na fristajlu...

Kupił skuter za paredziesiąt tys. złotych, a nie potrafi zrobić więcej rzeczy niż 60% pływających na seryjnych maszynach. Miałem okazję rozmawiać z nim w Pradze i nie zrobił na mnie dobrego wrażenia :/


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:47, 19 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Macie rację ,zacząłem sie bardziej nad tym zastanawiać (nad sensem użycia przycisku holeshot ) i doszedłem do wniosku że nawet w race nie zabardzo ma on zastosowanie .Jedyne jakie nasówa mi się na myśl to jest
1) tak że przy bardzo długich prostych gdzie pod koniec prostej tłok zaczyna puchnąc i jest potrzeba przylania silnika(schłodzenia) wtedy na pełnej manecie " strzelasz" palcem po przełączniku (doczytałem przy zwarciu z masą ogranicza obroty do np.3000rpm)
2) lub pożyczasz skuter do popływania a nie chcesz żeby ci go zajechali to przy silniku masz stały przełącznik i ograniczasz delikwentowi obr. np do 5500rpm.
Więcej pomysłów nie mam jest jeszcze niewiadoma czy limiter ogranicza obroty wtedy silnik wkręca się tylko do.... czy odcina i silnik wkręca się i opada z obr. przez cały czas
jak się mylę to poprawcie mnie


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:50, 20 Mar 2010 Zobacz profil autora
alfmatic




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęcice Małę/Warszawa

Post
Cześć wszystkim.
Benek holeshot tylko do race.
Katapulta przy starcie i to albo gdy cię ktoś trzyma albo gdzy masz start lotny.
Do freestyle'u pozostaw nie aktywny.
Zrywka nie potrzebna.
Sprzęt po stracie jeźdźca ma pływać w koło, tylko musi zawsze zchodzić ładnie z obrotow na minimum.

Widze że maszynka nabiera kształtu i koloru. Gratulacje
To będzie napewno jeden z najlepiej zrobionych freestyle w kraju o ile nie nr 1.
Wszystko przemyślane. Mam nadnieje że z chrakterystyką momentu obrotowego poszedłeś w dobrą strone bo to ponoć trudna sprawa by nie zrobić race a jednocześnie podstawowa.

Ze sportowym pozdrowieniem


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:54, 20 Mar 2010 Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo/Warszawa

Post
Benek, starty skuterów wodnych wyglądają tak:
1) Sędzia podnosi flagę
2) Skutery zostają włączone i kierowca wraz z trzymaczem starają się nie puścić skutera, bo falstart
3) Kierowca skutera trzyma tak wysokie obroty na ile dadzą radę utrzymać żeby nie było falstartu
(Tutaj przydaje się ten holeshot, chodź ja dopiero tutaj się dowiedziałem o istnieniu. Poza tym łatwiej jest jak obroty już same się będą utrzymywały dopóki nie puścisz przycisku, niż ustawiać je palcem na manetce)
4) Sędzia opuszcza flagę i wtedy klamka zamknięta i poszli oczywiście trzymacz zostaje przy brzegu
5) Start wygrywa ten który najszybciej zareaguje na opadnięcie flagi, ale jeżeli wszyscy zareagują tak samo szybko to ten który miał najwyższe obroty przed startem.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:53, 21 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Witaj alfmatic, długo cię nie było
dzięki wszystkim za info ,czy jeszcze w jakis innych sytuacjach używa się holeshota czy tylko do startu


Post został pochwalony 0 razy
Pon 0:34, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
alfmatic




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęcice Małę/Warszawa

Post
Z tego co mi wiadomo to tylko do startu.
Na załączonym odcina ci zapłon przy określonej liczbie obrotów.
Z tego co piszą to przy stracie trzymanym można zyskoć do 0,6 sek a przy starcie lotnym nawet do 1 sek na pierwszych 100m
czyli jeśli ty masz a inni nie to płyniesz po płaskim
jeśli inni mają a ty nie to masz kartoflisko

generalnie przy freestyle nie stosowane


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:15, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Alfamtic, jak tam Twoje postępy? Obudziles sie juz z zimowego snu? Smile Poznalem Twojego kumpla niedawno - z Twoich okolic.. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:08, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
alfmatic




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pęcice Małę/Warszawa

Post
Czekam aż temperatura podskoczy do laminatowalnej Smile - mam nie ogrzewany garaż
Graty mam wszystkie poza gaźnikiem ale już leci.
zastanawiam się tylko czy wstawiać atomizer do gaźnika czy nie mam wiele sprzecznych opinii

ciekawe o kim mówisz - świat jest mały


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:19, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Co do atomizerow mam ten sam problem - nie wiem.. co o nich slyszales?

Kolega nazywa sie Pawel, jest radca prawnym...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:10, 22 Mar 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Maszynka prawie skończona niedługo wkleje zdjęcia ,motam się tylko z cylindrem bo nie wiem czy dobrze zrobiłem że kazałem zrobić gładki szlif (nie w jodełke) i nie wiem czynie za ciasno spasowałem cylinder z karterami .Dałem między tuleją a karterem 0,1mm na strone, pozatym wszystko idealnie spasowane cylinder z kołkami wchodzi jak po maśle w kartery ale czy to aby nie za mało .Dzis z ciekawości rozebrałem yamahe 1200pv i tam jest prawie 3mm!!! na średnicy, co prawda to aluminiak. boje się na samym końcy coś spiepszyć, byłem dziś nawet w tej sprawie u żużlowców w Falubazie ale oni też nie zabardzo świecą dwusówy.


Muniek kupiłeś mi to nozzle?Zadzwoń bo w dzień nie mam dostępu do neta.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:48, 07 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Benek, Twoja dysza zamówiona i zaplacona - powinna byc pewnie w poniedzialek.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 7:54, 08 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Zawsze jest lepiej gdy jest "jodełka",zwłaszcza w czasie docieranie,ma na czym się trzymać film olejowy.Ale jak już masz na gładko,to też nic nie powinno się stać.Cylinder Nikasilowany jest czasami gładki jak lustro,i nic się nie dzieje.Luz 0,10mm wystarczy,ale zwróć uwagę na luz dolnej krawędzi cylindra i skrzyni korbowej.
Pozdrawiam
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Czw 7:55, 08 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Co do szlifu (honowania) to ja zawsze kestem za "jodełką" - wydaje mi sie ze film olejowy lepiej utrzyma sie na czyms takim. Chodzi przedewszystkim o ilosc ciepla ktore ten zestaw wytwarza - musi byc smarowanie na maxxa wszedzie!! (nawet mozna powiekszac seryjne doplywy oleju do poszczegolnych czesci.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 7:57, 08 Kwi 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Luz na tłoku dałem 12 setek, a co do luzu tuleja skrzynia korbowa to macie racje jest za ciasno ,dzwoniłem nawet do Witcaru żeby się upewnić i faktycznie Witek potwierdził min. 1mm na strone,tak że jutro znowu na frezarke Sad


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:08, 08 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Luz na tłokach OK,ale ni w ząb nie nie pojmuje,czemu ma służyć tak duży luz między cylindrem a obudową?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 7:08, 09 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Zeby bylo jasne: rozumiem ze mowimy o luzie pomiedzy TULEJA a odlewem cylindra? Gdzie jest ten luz? Spod cylindra? Jakby bylo 3mm to by tuleje "wypadly" chyba z cylindra?? Czy ja dobrze rozumuje?

A co do luzu to chodzi o to ze tuleja sie nagrzewa i rozpreza... tylko tak moge to zrozumiec...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:39, 09 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Muniek
Czy chodzi Ci o luz,a właściwe wcisk,pomiędzy tuleją cylindra i cylindrem?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:51, 09 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
No wlasnie chyba o to mi chodzi? sam nei wiem to benek ma jakies luzy duze i male Razz


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:23, 09 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Marek




Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tuleja powinna być wciśnięta na 0,08-0,1mm.Na obwodzie,nie na stronę.
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:39, 09 Kwi 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Marek pisze poprawnie luz tuleja -cylinder 0,08-0,1 mm w minusie(wcisk) ,a mi chodzi o luz pomiędzy tuleją (na dole tzw. spudnica) a karterem (blokiem silnika)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benek dnia Pią 15:54, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Pią 15:53, 09 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp. oraz Bałtyk

Post
powiedzcie mi na jakiej zasadzie działa ta turbina jeżeli jest stała?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin dnia Czw 21:57, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Czw 21:53, 29 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Marcin.. jaka turbina jest stala o co chodzi? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Pią 8:49, 30 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp. oraz Bałtyk

Post
Muniek napisał:
Marcin.. jaka turbina jest stala o co chodzi? Razz


no ta poniżej co kolega pisze na pierwszej stronie tego postu



Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:11, 30 Kwi 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Smile Juz chyba rozumiem... te lopatki sa STALE w kazdej turbinie (pedniku strugowodnym).... cisnienie jest tworzone przez srube napedowa, ktora kompresuje wode pomiedzy sruba a dysza wylotowa... lopatki tworza charakterystyke cisnienia i reguluja szybkosc przeplywu... co wplywa na tzw. hookup czyli "klejenie" turbiny do wody - jak szybko moc z silnka zostanie przelozona na odrzut...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:42, 30 Kwi 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Skuter już po testach i po silniku jutro wkleje zdjecia (synek wżucił mi jak składałem silnik nożyk do tapet i przykleił się do wału)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:10, 03 Maj 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Ale jak to 'PO SILNIKU" ?? Rozlecial sie???!!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:17, 03 Maj 2010 Zobacz profil autora
Stvoreq




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legionowo/Warszawa

Post
Bo pewnie była dziurka i chciał sprawdzić jak szeroka jest, także to Twoja wina, jakbyś zrobił tak jak należy dziurki by nie było to i testy szczelności prowadzone przez wykwalifikowanego testera były by pozytywne. Razz

Dobrze że przeczytałem niusa, bo miałem jutro dzwonić, a tak to poczekam aż "wkurwienie" przejdzie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:09, 03 Maj 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
nożyk był przyklejony do scianki wału tak że nie było go widać
to było jeszcze przed rozsypką
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

,ale temat już ogarnięty, tuleja naprawiona ,głowica robi się a tłok leci ze stanów, 5-6 czerwiec mam zamiar pływać nim na kursie freestyle w niemczech


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez benek dnia Śro 0:17, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Śro 0:13, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Z Marc Sickerlingiem ? (aka. Sharkiem)


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:50, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
benek




Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Gora

Post
Tak dokładnie kurs trwa 2 dni i jak wczoraj z nim rozmawiałem to jest tylko jeszcze jedno miejsce (max uczestników 15 osób), będziemy tam razem z Piotrem P. z Poznania


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:56, 12 Maj 2010 Zobacz profil autora
Muniek
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Benek,

gadam na temat tego zestawu silnikowego dla Ciebie (ok 1000cc lub wiecej) od DASA. Zobaczymy za pare dni bede mial jakies konkrety.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 8:57, 19 Maj 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.4aces.fora.pl Strona Główna » Skutery w budowie / Builds Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin