Autor |
Wiadomość |
Adek
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa
|
|
Budowa kawy 550 |
|
Witam all, mam kawe 550 sx , którą ktoś tuningował i zrobił taką rozpirduchę że niewiem jak mam to poskładać i czy to się opłaca? Chciałbym abyście mi doradzili czy inwestować w to co już mam , czy nie ma najmniejszego sensu bo to i tak już dziedek z tego sprzętu.
Tłoki mam porysowane (jedno pierscieniowe) to samo z tulejami. Ciśnienie w cylindrach ze sportową głowicą wynosi 12 bar. jak próbowałem go odpalić to stasznie coś pukało w silniku, jak wykręciłam swiece to przestawało pukać. Nie mam pojęcia co mam robić. Cały usmarowany brudny ten sprzęt. Nie to co Muńka. Może powoli rozbudowywać go, az będzie też taki ładny? A koszty? Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:33, 06 Lut 2010 |
|
|
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Zacznij od podstaw - umyj, wyczysc, zobacz co masz. To co sie nie uratuje - do smieci. To co metalowe i sorodowane - piaskowanie i malowanie proszkowe. Zlozysz sam kawe 550 to w przyszlosci kazdy skuter bedziesz umiał zrobic. Pozatym Kawa 550 daje b.dobre podstawy plywania. Umiesz plywac na 550 - umiesz plywac na wszystkim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:02, 07 Lut 2010 |
|
|
orbitalasd
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
świete słowa Muniek.
ja w zeszłym sezonie przejeżdżałem "obok" i nabyłem droga kupna sx 550 z 91 roku. miał zmienioną górę kadłuba i troche tuningowych części śrube wydech takie tam.
pływałem do zarżnięcia. nie specjalnie żeby zdechł, po prostu podtrzymywałem go w niegorszej kondycji niż był. dlaczego? żeby nauczyć sie pływać i nie tracic krótkiego sezonu. na koniec sezonu silnik umarł. padła korba na czopie wału dwa łozyska i szlak trafił oba tłoki. cylindry do szlifu mam nowe tłoki odlane u legry milanówek. kupiłem zregenerowałny wał z nowymi korbami. remont silnika wraz z uszczelniczami i innymi pierdołami 1200 zł plus moja robota. oczywiście do dalszego remontu poszło wszystko co było wątpliwe. elektryka to było jedno wielkie próchno. wymieniłem wszystkie kable. z amerykanskiej strony kawasaki sciagniesz wszystkie fiszki do sx będziesz potrzebował pomocy daj znać.
reasumując: masz czas do sezonu dłub ile sie da. a potem pływaj. dzień dłużej pracy poza sezonem to czasami 2 tygodnie pływania w sezonie wiecej a czasem "w ogóle możliwość pływania w sezonie"
po zeszłym sezonie kiedy wiedziałem czego chce nabyłem nową sj 700 2009 r. Muniek pomagał podjąc decyzję (w styczniu nie było jeszcze rocznika 2010). wczoraj kupiłem suchy skafander i czekam aż zejdą lody i gdzieś mam temperature wody 2 stopnie, zaczynam sezon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:55, 12 Lut 2010 |
|
|
Stvoreq
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo/Warszawa
|
|
|
|
Jeżeli to nowy skuter, to musisz uważać i podjąć pewne kroki żeby go nie zatrzeć na dzień dobry.
Żaden producent nie daje gwarancji na pływanie w wodzie poniżej 12 stopni, więc jak masz zamiar latać w tak zimnej wodzie, tym bardziej nowym skuterem to powinieneś przydusić wylot wody z chłodzenia, bo inaczej cylinder nie złapie dość szybko temperatury i go zatrzesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 13:24, 14 Lut 2010 |
|
|
Marek
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Panowie
Na tłoki z Legry trzeba uważać. Awaryjnie musiałem zrobić jeden tłok.Nie dość że zapłaciłem ponad 400zł,to jeszcze musiałem dwie rzeczy poprawić. Po pierwsze;W środku tłok był przy główce korbowodu za wąski.Po drugie;Po włożeniu pierścienia do cylindra,okazało się że nie ma prześwitu.Musiałem pierścień dopiłować.
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:02, 15 Lut 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Orbital, tak jak b.slusznie zauwazyl stworeq = musi byc restryktor na wylewke wydechu, inaczej nie zlapie odpowiedniej temperatury. Dodatkow zwieksza sie dawke oleju - np. w kawasaki ponizej 15C porducent zalecal 1:24
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 10:56, 15 Lut 2010 |
|
|
orbitalasd
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
odnośnie tłoków z legry. zgadzam sie z niebezpieczeństwem niedopasowania. ja u nich robiłem komplet wraz ze szlifem cylindrów. zawsze tłoki od róznych matek bedą się różniły. mój komplet był razem z pierścieniami i naprawdę było spasowane ok, ważyłem nawet tłoki żeby porównać mase i różnica była poniżej 2 gramów. potraktowałem go frezikiem i mają tą samą masę. oczywiście wyjdzie na wodzie miejmy nadzieję ze bedzie ok.
co do temperatury wody, tak miałem swiadomość niedogrzania i zagrożeń z tym zwiazanych. wasza aktywność dowodzi że sprawa jest naprawdę istotna. miałem zamiar również zmienić świece i innej wartości cieplnej. ale rzeczywiście chyba restryktor bedzie lepszy bo zapewni nominalne parametry pracy silnika a nie dopasuje się do obniżonych.
Muniek, czujnik temperatury w głowicy mierzy temperature i wpływa na mapę zapłonu czy jest jedynie zabezpieczeniem przed przegrzaniem. tak czy siak chyba zainstaluje sobie termometr elektroniczny.
a tak naprawde to chyba przy tych 2 stopniach wody i tak nie polatam za długo. tu trochę poniosła mnie fantazja związana z ciśnieniem żeby juz popływać. tak jak z panną gotową na wszystko, mozna na śniegu ale jak sie przeziebi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 12:00, 15 Lut 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Z moich informacji czujnik chroni tylko przed przegrzaniem - ja swoj wywalilem i wywalilem limiter obrotów - mniej kabli
Jest spcjhalny termometr ktory sie nakleja na silniki, wydechy, etc. RACETEMP czy cos.
Ja tez jestem zgrzany na plywanie... strasznie... ale jak narazie to jestesmy w sniegowej krainie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:48, 15 Lut 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
| | Z moich informacji czujnik chroni tylko przed przegrzaniem - ja swoj wywalilem i wywalilem limiter obrotów - mniej kabli - plywa super
Jest spcjhalny termometr ktory sie nakleja na silniki, wydechy, etc. RACETEMP czy cos.
Ja tez jestem zgrzany na plywanie... strasznie... ale jak narazie to jestesmy w sniegowej krainie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:48, 15 Lut 2010 |
|
|
Stvoreq
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legionowo/Warszawa
|
|
|
|
W wiśle jest koryto w którym można popływać Przynajmniej przy grota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:30, 18 Lut 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Adek, graciki do Kawki przyszly! Zapraszam po odbiór...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:47, 15 Mar 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Adek, jak postępy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 15:42, 02 Maj 2010 |
|
|
Adek
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa
|
|
|
|
Witam, nie było mnie troszkę na forum z braku czasu ale ostro biorę się do roboty. Czyszczenie kupno części do kawy 550 i nauka nauka nauka. Narazie to częsciej jestem w wodzie niż skuterze, ale to się zmieni w tym sezonie mam nadzieje. Muniek poszsukuję Cię numer Twój mi się zagubił. Nowe tłoki potrzebuję nadwymiar +2.0. I pytanko gdzie szlifują cylindry oczywiście szukam dobrego szlifierza. Pozdo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 15:53, 26 Maj 2010 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Witam Kolege
No coz poczatki nei sa najlatwioejsze ale pozniej to czysta przyjemnosc. Co do wymiaru tlokow to wolabym zebys zmierzyl cylinder, bo +2.0mm to juz ostatni szlif! (zwiekszysz pojemnosc, ale pozniej albo tulejowanie albo nowy cylinder (nie sa drogie) )
Moja Kawa 550 juz sprzedana.... jakby cos...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 11:20, 27 Maj 2010 |
|
|
orbitalasd
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
no hey.
apropos LEGRY. piętnaście minut pływałem (docierałem zgodnie ze sztuką co tam Muniek nawet gdzieś pisał). No.... i góra do remontu. jednego pierścienia w ogóle nie znalazłem. a no i potrzebuje teraz prawdziwe tłoki do sx 550.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:38, 16 Cze 2011 |
|
|
Adek
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wawa
|
|
Kawa 550 |
|
Do Muńka się zgłoś on wszystko załatwi . Muniek dzwonie do Ciebie ale chyba numer zmieniłeś daj jakiś namiar. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:30, 17 Cze 2011 |
|
|
Muniek
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
889 473 273
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:31, 18 Cze 2011 |
|
|
|