B. ważna czescia kazdej turbiny jest Venturi (Włoski inżynier). Jasne że już pewnie nieżyje, ale jego wynalazek pozwala nam ( iw iwleu innych dziedzinach) korzystac z "odrzutu".
Seria Yamahy ma 82mm. Na pierwszych etapach rozwierca sie je do ok 84mm. Przy duzych silnikach = nawet i 87 wtedy trzeba naspawac pierscien, lub kupic tuningowe Venturi.
Stożki:
Stożek (jego kształt, długośc, pochylenie) reguluja ilosc wody przeplywajacej przez turbine. Stozki freestyleowe sa mniejsze niż seryjne co pozwala turbinie "przepchnac" większą ilosć wody. W połączeniu z dobrą śruba i rozwierconym odpoiwednio Venturi daje nam to znacznie więszego "kopa" z dołu (uwaga na klejnoty!!)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach